English version button Translates into English from Polish automatically. English version now available thanks it PWN Polskie Wydawnictwo Naukowe PWN | Login | Zarejestruj się | RSS

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 4,43 out of 5)
Loading...
Drukuj ten post Drukuj ten post

SM-50e V2 Pierwszy polski seryjnie produkowany śmigłowiec!

time kwiecień 29th, 2011 napisany przez autor Sebus102

Witam wszystkich po raz kolejny. Dziś chciałbym przedstawić wam mój najnowszy nabytek. SM-50e V2

W tym artykule chciałbym pokazać w skrócie jak powstawał ten egzemplarz i pokazać film z pierwszego oblotu. A więc zaczynamy:)

Model zacząłem od składania ramy oraz głowicy (wstępnie nic na klej)

Jak widać konstrukcja ramy nie odbiega jakościowo od tych „znanych” klepanych masowo innych marek. Przypomina swoją budową najnowszy model GAUI X7. Dostępne są dwie wersje. Carbon i moja aktualna G10. Model w wersji z carbonu kosztuje 200 zł więcej i polecany jest dla pilotów którzy nie kretują za często jako taki Tuning wizualny;) bo raczej charakterystyki lotów to nie zmieni:)

Głowica w pełni programowalna, podobna do głowicy zastosowanej w jednym z najdroższych śmigłowcach w świecie RC Henseleit Tree dee MP. Jej konstrukcja pozwala na płynną pracę mechaniki i ustawienie dużych kątów cykliki oraz skoku ogólnego (jaram się!!!! już czekam na oblot) Oczywiście producent znowu przewidział możliwość wyboru. Czy chcemy latać z flybarem(prętem stabilizującym) czy też zastosować głowicę Flybarless(bez pręta)

Jako że jest to wersja V2 a znaczy to że był poprzednik 😉 To prócz zmienionej konstrukcji ramy na lepszą i odporniejszą, producent zmienił też napęd wirnika ogonowego 🙂 Tym razem jest to wałek, który co prawda jest mniej odporny na przychaczenia wirnikiem ogonowym w ziemię niż pasek ale praca wirnika ma mniejsze opory i nie ma obawy o to że powstać może ładunek elektrostatyczny wywołany pracą paska . No jeszcze jedna zaleta… nie trzeba mieć trzech rączek aby naciągać pasek podczas ocieplenia gdy ten się rozciągnie 😉

w modelu zastosowalem silnik TURNIGY 4030 1400KV który ma moc powyżej 3000W 😉 Na zdjęciu widać zamontowaną zębatkę odbierającą 120T Mod 0.1 oraz aluminiowe wzmocnienia ramy głównej koło silnika.

tak model się prezentuje…. golasek:) będzie latać na 6S Rhino 4900mAh 25C(bardzo dobre lipole)

Przyszła kolej popracować nad kabiną i zrobić jej ładne naklejki 🙂
tak to się zaczęło:

a skończyło tak:

Prawda że ładnie 🙂 ?

ok przejdźmy do myślenia nad tym „jak tu upchnąć elektronikę?” Banał… wszystko pięknie się nadaje do przyjęcia, nawet największych regulatorów

zostało mi popracować nad kablami, włożyć serwa i beca który będzie zasilany z osobnego pakietu 2S. Regulator to Turnigy K-Force 120A HV opto z systemem anty spark…. wiem wiem XT60 nie na takie prądy 😉 ale jeszcze nie były ciepłe nawet po ostrym lataniu a są wygodne:)

Na zdjęciu powyżej widać jak zamontowałem całą elektronikę, odbiornik, serwa i model był po wstępnym ustawieniu głowicy.

Już mogłem zobaczyć jak będzie się prezentować w całości:)

Model zakończyłem w nocy i przedstawiam fotki z ostatecznej wersji helika

wirnik ogonowy

łopatka flybara

model w pełnej klasie

Czas na oblot tej maszyny i regulacje w powietrzu 🙂  Udałem się więc na strefę ekonomiczną pod JOST 🙂 ulubiona miejscówka aby wykonać trochę statycznych lotów. Wszystko na spokojnie…. na wydziwianie przyjdzie pora 😉

Czas na film 🙂 koniecznie oglądnijcie do końca ;P pomimo że będzie wam się nudzić jak mi 😛 ale trzeba… rozeznać się czy wszystko gra:)

httpv://www.youtube.com/watch?v=dT2U5h8L1jc

Wrażenia… bo wszyscy mnie o to pytają:) Czy chcesz latać makietowo bądź 3D to ten model jest dla Ciebie. Jestem ze wszech miar zadowolony z tego ptaszka. Musze poczekać na dłuższe ramiona serw bo moje są zbyt krótkie i nie mogę ustawić sobie odpowiedniej dla mnie cykliki i wychyleń dlatego model czeka aż wszystko dojdzie na wtorek 🙂 A powiem jeszcze raz… warto kupić coś co jest nietuzinkowe i nasze polskie niż inwestować w seryjnie produkowane modele. Części do SM-a pomimo tej wielkości są stosunkowo tańsze niż części znanych marek jak np Align…

Wyposażenie mojego modelu:

  • SM 50e V2 kit
  • łopaty:Carbon pro 3D (Z HK dobrze wyważone i sztywne jak na tę cenę łopaty)
  • silnik Turnigy 4030 1400kv
  • regulator Turnigy 120HV opto
  • bec zasilany z pakietu osobnego
  • żyroskop: A gp780
  • serwa: DS610 na cyklice i DS650 na ogon
  • pakiety: Rhino 4900mAh 6S 25C
  • Odbiornik: spektrum AR7000

Model można zakupić na stronie #ELEKTROMAR#

Opublikowane w heli, modele latające, Nasze modele, Opisy budowy | comments 2 komentarze »

2 komentarze

  1. chomiq (admin) Napisał:

    Seba, pozwoliłem sobie troszkę poprawić wpis: zmniejszyłem zdjęcia i wyjustowałem kilka linijek, aby lepiej się czytało.

    P.S. dzięki za opis śmigłowca i filmik. Mam nadzieję że niedługo w naszym mieście będzie kilka osób latających heli 🙂

  2. Sebus102 Napisał:

    nie ma problemu 😉 hehehe no obowiązkowo w razie w proponuję umieścić moje dane kontaktowe w zakładce KONTAKT z dopiskiem śmigłowce albo heli aby było wiadomo o kogo chodzi.

    No w czwartek będę posiadać odpowiednie części (orczyki prawidłowe) i będę mógł polatać. Chętnie zaprezentuje nowym kolegom to cudeńko 😉