English version button Translates into English from Polish automatically. English version now available thanks it PWN Polskie Wydawnictwo Naukowe PWN | Login | Zarejestruj się | RSS

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (37 votes, average: 4,97 out of 5)
Loading...
Drukuj ten post Drukuj ten post

Koszałek – latające skrzydełko z EPP

time Sierpień 9th, 2009 napisany przez autor Leon

100_7025-1

 
Zobacz jak lata Koszałek !!!

Opis budowy.

100_6944 100_6943 100_6942

Budowę zaczynamy od sklejenia i pomalowania mocowania silnika.

100_6644.JPG 100_6651.JPG 100_6654.JPG

Następnie sklejamy ze sobą połówki skrzydeł i po nacięciu spływu
wsuwamy mocowanie silnika (na sucho – jeszcze nie kleimy)

100_6657.JPG 100_6662.JPG 100_6675.JPG

Aby  zwiększyć  sztywności konstrukcji z zabezpieczyć skrzydełko
przed rozerwaniem w czasie kraksy, trzeba wstawić pręyt z włókna szklanego lub węglowego. Nacinamy skrzydło ostrym nożem i wciskamy pręyt na głębokość 5-7mm. Należy tutaj zwrócić uwagę na to aby w czasie klejenia szczelina  nad prętami zamknęła  się.

100_6676.JPG 100_6678 100_6691.JPG

 

Teraz można przykleić mocowanie silnika , zwracając uwagę na to aby
było ułożone równolegle do osi skrzydełka. Kleimy tylko zewnętrzne
krawędzie, tak aby można potem przepchnąć zaciskowe
opaski do przymocowania  regulator.

100_6673.JPG 100_6693.JPG 100_6674.JPG

Lotki są wyprofilowane  z epp, lekko podgięte do góry co sprawia że profil nabiera właściwości samo stabilizujących model.   Do profilu są przymocowane trzema plastykowymi zawiasami.

100_6703.JPG 100_6710 100_6709.JPG

Czas na malowanie modelu –
– w moim wykonaniu wygląda tak.

100_6730.JPG 100_6732.JPG 100_6724.JPG

Sposób mocowania silnika, regulatora, serwomechanizmów i odbiornika
jest pokazany na zdjęciach i raczej nie trzeba nic wyjaśniać.
W tym modelu serwa są ułożone w takim miejscu aby
dźwignie sterów były prostopadłe do lini spływu skrzydła.

100_6733.JPG 100_6753.JPG 100_6756.JPG

100_6763.JPG 100_6766.JPG 100_6771.JPG

100_6774.JPG 100_6775.JPG 100_6779.JPG

100_6783.JPG 100_6790.JPG 100_6791.JPG

100_6809.JPG 100_6811.JPG 100_6814.JPG

Otwór nad odbiornikiem trzeba zakryć kawałkiem epp i zamalować.

100_6816.JPG 100_6818.JPG 100_6821.JPG

Osłona akumulatora wykonana jest podobnie jak mocowanie silnika z płytki laminatowej o grubości 1mm.

100_6940 100_6939 100_6934

100_6900 100_6902 100_6917

Z obu stron osłony wystają haczyki ułatwiające przymocowanie akumulatora i kabli zasilających z wtyczką od regulatora przy pomocy gumek „recepturek”.  Środek ciężkości znajduje się w odległości 185 mm licząc od natarcia skrzydła.

 

 

100_6918 100_6929 100_6923

Wyposażenie ;
Silnik – 3f – Emax CF2822
Śmigło – apc 7x5cala
serwa – 2 sztuki HXT900
Regulator – 18 amper
akumulator – 3s 1350mAh 20C
Rozpiętość – 800mm
Waga gotowego do lotu = 350 – 400gram.

 

 

 Plan modelu plik w pdf

 

 

 

Zdjęcia z oblatywania modelu.

100_7021-1 100_7041 100_7030

Podczas oblatywania modelu pogoda nie  dopisała, wiało mocno a czasami za mocno.

100_6975 100_7034 100_7029

Jadnak zapas mocy w silniku Emax 2822 sprawił że , po wyważeniu i wytrymowaniu lotek „na oko” model zaczął latać jak „na sznurku”.

100_7022 100_7024 100_7044

Moje spostrzeżenia:
Model jest zwrotny, może  latać bardzo szybko nawet pod wiatr.  Latanie w pionie nie sprawia mu żadnych trudności. Koniecznością jest zamontowanie odbiornika z większym zasięgiem, (minimom 800 metrów ) bo wystarczy kilka chwil nieuwagi,  aby model oddalił się za daleko i stracił zasięg.  Można nim latać również wolno,  ale trzeba ustawić drążek na  1/4  gazu.

 

 

Pozdrawiam Leon

Opublikowane w modele latające, Opisy budowy | comments 4 komentarze »

4 komentarze

  1. chomiq (admin) Napisał:

    Leon, a jaka jest nazwa nowego skrzydełka? Poprzednie to kiler, a to?

  2. Leon Napisał:

    Model nie ma jeszcze nazwy , może później coś wymyślę

  3. chomiq (admin) Napisał:

    Po tym jak widziałem model w powietrzu mogę powiedzieć tylko: „I want one !!!” i zamawiam jeden zestaw 🙂

  4. Leon Napisał:

    Ponieważ jest to najmniejsze skrzydełko jakie zbudowałem
    postanowiłem nazwać je imieniem polskiego skrzata Koszałek.
    A poza tym skrzydełko w locie bardzo zgrabnie „kosi”
    powietrze, wiec nazwa jak najbardziej trafiona.