English version button Translates into English from Polish automatically. English version now available thanks it PWN Polskie Wydawnictwo Naukowe PWN | Login | Zarejestruj się | RSS

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (42 votes, average: 4,88 out of 5)
Loading...
Drukuj ten post Drukuj ten post

„KILER” – latające skrzydełko, Opis budowy krok po kroku

time Marzec 18th, 2009 napisany przez autor Leon

100_5735 100_5761 100_5743

Przy budowie wykorzystałem pomysł aby dodać listewkę na  natarciu skrzydła  – rozwiązanie podpatrzone u „Kilera” (Tomka Zalewskiego).

Opis budowy

100_5478.JPG 100_5481.JPG 100_5494.JPG

1) Sklejanie polówek skrzydła

Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest sklejenie połówek skrzydła i wklejenie przyciętych listewek w szczeliny skrzydła.  Do wklejania listewek użyty został klej polimerowy do styropianu (Dragon – do kupienia w sklepach budowlanych), do reszty połączeń klej UHU–POR.  Pod listewkę łączącą połówki skrzydła należy wyciąć rowek ostrym nożem lub wytopić lutownicą (tak by wchodziła „na wcisk”). Po docięciu środkowej listwy na wymiar, należy ją wkleić w szczelinę skrzydła.

 

100_5497.JPG 100_5503.JPG 100_5509.JPG

Podczas wciskania listewek do szczelin w skrzydle, nadmiar kleju może wydostać się na zewnątrz. Można go łatwo usunąć  przy pomocy szmatki nasączonej denaturatem lub spirytusem.

100_5591-1.JPG 100_5592-1.JPG

Po wyschnięciu kleju skrzydełko należy zmatowić drobnym papierem ściernym, a następnie wytrzeć z pyłu lekko wilgotną szmatką. Jest to bardzo ważne aby pokrycie modelu z taśmy przylegało do modelu. Jeśli model nie będzie oszlifowany i przetarty szmatką, taśma będzie się w przyszłości odklejać od modelu.

2 ) Mocowanie silnika i regulatora.  Opiszę dwa przykłady.

100_5514.JPG 100_5522.JPG 100_5530.JPG

Pierwszy przykład najprościej mocowanie silnika można wykonać z płytki laminatowej 1.5 mm i po sklejeniu klejem cyjano akrylowym (C.A.), pomalować czarną farbą w spray-u dla lepszego efektu wizualnego.

100_5548.JPG 100_5553.JPG

Wieżyczkę mocuje się do skrzydła dwoma wkrętami fi 2 mm, wkręconymi w dwie listewki sosnowe  8×4 mm.

100_5660-1.JPG 100_5662-2.JPG 100_5665-1.JPG

Regulator można przymocować na rzep lub za pomocą opaski zaciskowej (jak na zdjęciu) uważając, by kable nie dotykały obracających się części silnika i nie plątały się wewnątrz modelu.

Drugi przykład trudniejszy – można wykonać kabinkę metodą termoformowania podciśnieniowego do której będzie przymocowany silnik.

Ta kabinka została uformowana z materiału hips.

100_4719 100_4728 100_4731

W takim wypadku miejsce mocowania silnika można wzmocnić dodatkowo wklejając płytkę z laminatu.

Dla uzyskania lepszego połączenia miejsca klejenia trzeba
zmatowić papierem ściernym, wytrzeć wilgotną szmatką i wysuszyć.

100_4740 100_4760 100_4748

 

 Nadmiar kleju powinien wypełnić wszystkie zakamarki.

100_4782 100_4783 100_4798

Prace przy wierceniu otworów do mocowania silnika można sobie ułatwić korzystając z szablonu zrobionego z kawałka białego papieru.

Otwory powinno się wiercić wkrętarką na małych obrotach zwracając szczególna uwagę na palce !!!

100_4809 100_4817 100_4816

Silnik przykręcamy do łoża przy pomocy odpowiednich śrub. Inrunnera (jak na zdjęciach) należy zamontować po wewnętrznej stronie, outrunnera (popularne „dzwonki”) można zamontować na zewnątrz łoża (poza kabinką).

3 ) Montaż serwomechanizmów i odbiornika.

100_5560.JPG 100_5563.JPG 100_5564.JPG

Przy ustalaniu miejsca na serwo, dobrze jest poukładać lotki, dźwignie steru i popychacze „na sucho” sprawdzając ich symetryczne ułożenie i poprawność wycięcia otworów.

100_5570.JPG 100_5572.JPG 100_5580.JPG

Gniazda pod serwa można wyciąć ostrym nożem i pogłębić przy pomocy lutownicy lub wytopić przy pomocy odpowiednio przygotowanej blaszki przymocowanej do końca lutownicy. Na zdjęciach powyżej wyszły ciasne – czyli tak jak trzeba, nie może być luzów.

100_5586.JPG 100_5588.JPG 100_5607.JPG

Odbiornik jest w  takim miejscu, aby nie znajdował się za blisko regulatora obrotów silnika generującego zakłócenia. Na tym etapie budowy powinno się podłączyć zasilanie do odbiornika i sprawdzić czy serwomechanizmy wychylają się w odpowiednich kierunkach. W razie potrzeby należy przestawić rewers z nadajniku i/lub dźwignie serwa jeśli jest to konieczne. Nadajnik musi mieć włączoną opcję „flaperon” do obsługi klapo-lotek, czyli układu latającego skrzydła. Można zastosować również mikser elektroniczny lub mechaniczny jeśli nasza aparatura nie ma opcji ustawienia takiego mix-u. Od góry odbiornik jest zakryty kawałkiem białej płytki z PCV o grubości 1mm przymocowanej do skrzydła naklejkami samoprzylepnymi.

 

4) Oklejanie skrzydła.

Model oklejony jest wyłącznie kolorową taśmą pakową. Oklejanie można zacząć od zewnętrznych części skrzydła i przesuwać się do środka. W tym momencie nie musimy przejmować się, tym że taśma słabo przylega do styropianu, zostanie ona jeszcze zaprasowana na ciepło. Od spodu skrzydła umocowany jest kawałek rzepu (podobnie jak z mocowaniem akumulatora). Posłuży on nam do mocowania kabinki.

100_5610.JPG 100_5613.JPG 100_5616.JPG

Po oklejeniu skrzydła taśmą – (aby poprawić jej przyczepność do styropianu) można je wyprasować żelazkiem modelarskim tak dobierając temperaturę ,aby nie wytopić styropianu. Próbę dobrze jest przeprowadzić najpierw na innym kawałku styropianu. Folia powinna zacząć się lekko naciągnąć i przylegać mocniej do powierzchni. Ani folia ani styropian nie może się marszczyć czy topić !!!

100_5624.JPG 100_5629.JPG 100_5712.JPG

5) Oklejanie i montaż lotek

Lotki są wycięte z balsy o grubości 5 mm. Jeden bok od strony zawiasów trzeba zeszlifować papierem ściernym pod kątem około 45 stopni.

100_5638.JPG 100_5642.JPG 100_5650.JPG

Oklejenie ich taśmą pakową wzmocni je i zabezpieczy przed wilgocią. Do skrzydeł lotki przyklejone są z góry i z dołu przezroczystą taśmą samoprzylepną. Dźwignie lotek można wykonać samemu z płytek laminatowych. Przed montażem zostały pomalowane farbą w  sprayu.

100_5655.JPG 100_5657.JPG 100_5658-1.JPG

Dźwignie połączone są z serwomechanizmem za pomocą stalowego drutu o średnicy 1.2 mm (można zastosować też pręciki węglowe o tej lub większej średnicy).

6) Akumulator –  Od góry skrzydła przy pomocy naklejek  jest przymocowany kawałek PCV, do którego przyklejamy rzep samoprzylepnego i dla pewności  połączenie powinno się wzmocnić zszywkami biurowymi. Do tego rzepa będzie przymocowany akumulator napędowy. Dzięki temu wymiana akumulatora jest szybka a on sam nie przemieszcza się podczas lotu modelu, dając nam jednak możliwość zmiany położenia środka ciężkości dla uzyskania optymalnych właściwości lotnych modelu.

Akumulator o większych gabarytach może się nie zmieścić pod kabinką.
Wówczas trzeba wyciąć pod nim gniazdo w skrzydle.

7) Mocowanie kabinki do skrzydła.

100_4821 100_4828 100_4830

Ostre brzegi kabinki należy oszlifować papierem ściernym.

Mocowanie do skrzydła ułatwiają dwie wystające rurki węglowe.
Rurki nie wymagają klejenia, wystarczy je ciasno wsunąć.

100_4835 100_4838 100_4844

100_4871 100_4859 100_4855

Przy pomocy kilku gumek zakładanych po przekątnej mocujemy kabinkę do skrzydła.

 

8) Winglety

Winglety – to kawałek  płytki EPP o grubości 7 – 8 mm. Wklejamy ją  na końcach skrzydeł.

polozenie_profilu_w_wingledzie.jpg 100_5707.JPG

100_5722.JPG 100_5723.JPG

 Model gotowy do lotu, dane techniczne

100_4877

Model latającego skrzydła „Kiler”
Rozpiętość : 1000 mm
Waga gotowego do lotu : 450 gram
Środek ciężkości :  około 200 mm mierząc od natarcia skrzydła (od czubka modelu)

 100_5715.JPG 100_5718.JPG 100_5714.JPG

Poniżej inny wariant oklejenia

100_5732.JPG 100_5733.JPG 100_5731.JPG

 

 

 Klikając w link pobierz: kiler-plan-modelu.pdf

 lub otwórz plik *.jpg klikając w obrazek:

  kiler-plan-modelu.JPG

 Proponowanie wyposażenie:

Serwa : 2 serwa o masie około 9 gram (HS-55, HXT-900), można też dać większe do 16gram, ale to tylko nabijanie niepotrzebnej masy,
Silnik : 3f (trójfazowy) 1000-2000Kv 40-60 gram (tak by przy zasilaniu z 3S Li-Pol z odpowiednim śmigłem mógł dać ciąg > 450gram),
Śmigło : 8×4 – 10×8, odpowiednio dobrane do posiadanego silnika i regulatora,
Regulator : 3f min. 18A (masa 18-25gram),
Odbiornik : min. 3 kanały, o masie do 20 gram (najlepiej jak będzie to odbiornik o masie około 10 gram),
Pakiet : 3S Li-Pol, minimum 1300mAh o wydajności conajmniej 15C (~20A) ,

9) Oblatywanie modelu

Do pierwszych lotów dobrze jest skorzystać z asysty doświadczonego modelarza, który może zauważyć rzeczy dla nas niecałkiem oczywiste lub nawet oblata nam model. Można spróbować pierwszych lotów w systemie uczeń-instruktor, podłączając do siebie dwa nadajniki kablem komunikacyjnym. Pierwszą czynnością jaką należy zrobić przed oblotem modelu jest sprawdzenie czy stery wychylają się w odpowiednią stronę i ew. włączenie reversów na odpowiednich kanałach. Następnie sprawdzamy położenia środka ciężkości, powinien się  znajdować około 200-210 mm od czubka modelu oraz koniecznie w jego osi. Jeśli jest zbyt blisko lub zbyt daleko od czubka, należy zmienić miejsce mocowania pakietu napędowego (jest najcięższy i jego położenie ma największy wpływ na środek ciężkości). Gdy jedna z połówek skrzydła jest cięższa, model podczas lotu będzie pochylał się w tę stronę. Aby temu przeciwdziałać bez korygowania lotu wychyleniem lotek należy zmienić położenie np. odbiornika lub regulatora, w ostateczności doważyć przeciwległą połówkę skrzydła. Zwykle wystarczy nawet niewielki ciężar (moneta, kawałek ołowiu) na samym końcu skrzydła zaraz przy winglecie.

Do oblotów modelu wybieramy miejsce z dala od zabudowań, ludzi, wody, dróg, drzew, linii elektrycznych i masztów telekomunikacyjnych, najlepiej jakaś łąka lub lotnisko modelarskie porośnięte trawą. Samotne drzewa na polu dziwnie „przyciągają do siebie” wszelkie latające obiekty 😉

Wybieramy taki dzień, aby wiatr nie był zbyt mocny (najlepiej żeby w ogóle go nie było), nie latamy też pod sam wieczór, gdyż ławo można stracić orientację położenia modelu lub całkowicie stracić go z oczu.

Podstawa to naładowane pakiety nadajnika i napędowy oraz rozsunięta do końca antena nadajnika.

Lotki w modelu muszą być ustawione lekko do góry (spodnia krawędź lotki uniesiona względem spodniej krawędzi skrzydła o około 5-7mm). Stopień tego wychylenia dobieramy eksperymentalnie podczas kilku prób wyrzutu modelu. Chwytamy model od spodu za silnikiem i dynamicznie wyrzucamy w poziomie (pod wiatr jeśli wieje). Staramy się tak dobrać podniesienie lotek do góry, aby model szybował podczas takiego wyrzutu jak najdalej. Jeśli nurkuje do ziemi, podnosimy obie lotki do góry, jeśli „pompuje” pochylamy lotki w dół. Sprawdzamy też zakres wychyleń lotek do góry i w dół tak, by wychylenia do góry były troszkę większe niż w dół (góra => około 10mm, dół około 7-8mm).

Jeśli model ładnie szybuje, lotki mają odpowiednie dla nas wychylenia, sprawdzamy jeszcze raz działanie silnika (czy obraca się w dobrą stronę) oraz czy ciąg śmigła jest wystarczający do lotu silnikowego. Przed lotem silnikowym dobrze jest też dokładnie sprawdzić zasięg radia, musi być min. 300 metrów.

Wyrzucamy model dynamicznie przed siebie (lub lekko do góry – kilka stopni) i włączamy silnik. Zanim zrobimy zakręt, próbujemy wywindować model na bezpieczną wysokość. Wykonujemy pierwsze zakręty i nie latamy za długo. Lądujemy by sprawdzić czy nic się nie poluzowało. Jeśli wszystko jest ok, latamy dalej ćwicząc w pierwszej fazie poprawne starty i lądowania zanim przejdziemy do ćwiczenia beczek i pętli.

Pomyślnych lotów życzy ekipa rcclub.pl

Zdjęcia  z oblatania modelu:

100_5738.JPG 100_5749.JPG 100_5753.JPG

100_5767.JPG 100_5780.JPG 100_5751.JPG

100_5776.JPG 100_57361.JPG 100_5744.JPG

Dziękuję wszystkim modelarzom za przysyłanie zdjęć modeli wykonanych przez siebie z opisem wyposażenia.  Dzięki wam panowie ( pani jeszcze nie było) opis budowy stale się powiększa.  Początki zawsze są trudne i łatwo się zniechęcić.  A wasze modele mogą posłużyć jako wzór, dla kolegów zaczynających swoją przygodę z modelarstwem i w ten sposób ułatwić im stawianie pierwszych kroków.

Pozdrawiam
Leon

Model w wykonaniu Ryszarda z Goleniowa

z silnikiem szczotkowym 400 na pokładzie.

modele-001.jpg modele-011.jpg modele-012.jpg

lot-032.jpg lot-022.jpg lot-036.jpg

Model Łukasza z Krakowa

kiler2.jpg kiler3.jpg kiler4.jpg

kiler1.jpg kiler2.jpg kiler3.jpg

kiler4.jpg kiler5.jpg kiler6.jpg

Zdjęcia i film z lotu modelu zbudowanego
przez Radosława z Dzięgielowa.

imgp0484.jpg imgp0483.jpg imgp0479.jpg

film-z-lotu-kilera.avi

Film z lotu modelem Konrada z Przylepu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=o8o-MFnz7f0

silnik – TowerPro Brushless Outrunner TP2409_12D Delta Turn
regulator – TowerPro W30A
pakiet – Rhino 1750mAh 3S

Zdjęcia i film z lotu -‚KILERA’-.
Model zbudowany przez Marka z Warszawy

dsc00451.JPG dsc00455.JPG dsc00456.JPG

mov00235-003_0001.jpg mov00236-004_0002.jpg snapshot1.jpg

Film –  z lotu .MPG

Kiler w wykonaniu Piotra z Bydgoszczy.

img_2324.JPG img_2394.JPG img_2392.JPG

img_2396.JPGimg_2393.JPG img_2834.JPG

img_2836.JPG img_2835.JPG img_2833.JPG

Na wyposażeniu jest:
aparatura Hitec focus 5
odbiornik -Korona RP681
silnik-EMAX  CF2822
bateria 3LIPO
mikser V-tail
i wkleiłem płetwę miedzy skrzydłami.


Model Pana Macieja z Konina

2 serwa HTX 900
odbiornik R700
regulator 20 A marki no name
silnik tower pro za 30zł
pakiet 3s 1500

p0907251420242.jpg p0907251421035.jpg p0907251421491.jpg

Fajnie zmontowany film z lotu  – „KILEREM”  Maćka przy zachodzie słońca

zakończony efektownym lądowaniem.

httpv://www.youtube.com/watch?v=DIm944qfq88

Zdjęcia modelu Pawła z Wrocławia, podczas reanimacji „Kilera” w warunkach poligonowych po powietrznej kraksie.

100_6884.JPG 100_6887.JPG 100_6888.JPG

100_6891.JPG 100_6890.JPG 100_6892.JPG

100_6898.JPG 100_6897.JPG 100_6895.JPG

Model jest napędzany silnikiem 3f – Emax CF2822 – o ciągu 745  gram

Kiler w wykonaniu Piotra z Łodzi

Killer Killer 1 Killer 2

DSCF0083 DSCF0089 DSCF0090

wyposażenie:

Radio E-SKAY ER 635A
Regulator Jeti 18A
Silnik – TURNIGY SK2830-750
Śmigło GWS EP1060
Li-Pol 3S 1500 25 c
Serva – 2xHS 51
 
Zestaw daje 20 -25 min. spokojnego lotu lub 15-20 min. bardziej agresywnego.
Radio (odbiornik) poza kadłubem, na skrzydle ze względu wyważenia i akumulator.
Skrzydełko prowadzi się jak po sznurku. Nawet przy dość dużym wietrze radzi sobie doskonale.
Na relaks – idealne.
Pozdrawiam PP

Model Artura z Płocka
kiler_1 kiler_2 kiler_3
kiler_4 kiler_5 kiler_6
kiler_7 kiler_8 kiler_9
Model Krzysztofa z miejscowaści Gołańcz
DSC00683 DSC00684 DSC00685
Krzysztaf przerobił trochę konstrukcję dokładając
płetwę między płatami z twardej balsy 10mm do trzymania przy starcie.

Silnik – Emax-2822
śmigło – GWS-8×4
regulator – 18A
serwa mikro – 9g TURNIGY
odbiornik mikro – 9g HITEC
pakiet – LiPo 1300-11.1V 20-30C

Zdjęcia „Kilera” Piotra w czasie lotu na klifie w Trzęsaczu / Rewal.

Kolejny model Łukasza a Krakowa.

silnik TP 2406 – 32

regler TP 12A

serwa E Sky 8g

odbiornik Corona 2.4

aku zippy 1500 3S

Model Pawła z Oławy

Lot nad morzem z silnikiem tower pro 1300kv

silnik 2000 kv, śmigło 8×4, li-pol 2200 25 C, regiel 50A

Kolejny model Pawła  z Oławy.

Tym razem zbudował Kilera z napędem tunelowym.

Dane napędowe:

1. turbina fi 90 mm siedmio łopatkowa

2. silnik od heli Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor

3.  regulator tower pro 40A

4  .li-pol 11V 2200 mA  35C

waga cała do lotu 760 gram

Model Roberta – modelarza z Warszawy .

Wyposażenie mojego Kilera to:

silnik E-max 2812

regulator Turnigy 20A

2x serwo HXT900

śmigła: 7×4 lub 6,5×5

pakiety 1300mAh – 1600 mAh Turnigy

Model  Marcina z  Rogoźna.

Aluminiowa wieżyczka silnika  została przymocowana czteroma

śrubkami na przelot skrzydła do aluminiowej blaszki.

Blaszka od spodu skrzydła,  trzyma mocno i stabilnie.

silnik – turbojet 1350Kv

serwa  2x TP sg90

regulator 30A

śmigło 9×5 gws, 9x7apc

Model Piotra z Łodzi

httpv://www.youtube.com/watch?v=d1tEDukCHzo

Konstrukcja cała oklejona samoprzylepną

taśmą aluminową + LED z myślą o lotach

w długie zimowe wieczory.

pakiety 2200 lub 1300

Silnik dualsky 2830CA-8

Śmigło od dużym skoku 8×9,5

Silnik dualsky 2830CA-8

Szybki model Rafała z Poznania.

Wyposażenie

Silnik  – Turnigy 2836 2350kv

Akumulator  –  Turnigy 1800mAh 4s

Regurator   – ESC 40-50A

ŚMIGŁO  –  5 x 5

Model Kamila z miejscowości Marciszów

Witam

Ponownie  z 5 ciu (skrzydełek ) w tej chwili KILER jest poraz drugi tak jak by po tuningu ale to nie zmienia faktu ze jak na moje testy to kładzie na łopatki wszystkie (a na pewno te co ja miałem )skrzydełka nawet niby to rewelacyjny Xeno ale  żeby nie przeciągać: model z zestawu zmontowałem ze wszystkimi elementami i dając maksymalnie najdłuższe wzmocnienia serwa mocowane na piankę budowlaną na podstawie płytki balsowej,krawędzie tylnej części płata oklejone balsą 3 mm.lotki wyprofilowane i za mocowane na zawiasy z Bowdenów napędów sterów tanio i bardzo mocno trzymają ,pomiędzy płaty wkleiłem płetwę z balsy 5 mm po wyschnięciu kleju

całość pokryłem klejem (wikol) lekko rozcieńczony nawet po takim zabiegu można pokryć model normalną folią modelarską (termokurczliwą)a na pewno wzmacnia konstrukcję płata , mój kilerek jest super sztywny , na całość modelu nałożyłem folie samoprzylepną ;oracal;(bardzo tania)mocuje się ją po przez podgrzanie ( w moim przypadku suszarką do włosów) bardzo ładnie się przykleja do podłoża ,winglety dorobiłem z balsy 5 mm i wywierciłem w nich otwory 22 mm co dało troszkę mniejszy ciężar ,w porównaniu z ep to są sztywne i bardziej stabilizują model, i co najważniejsze waga a więc model kmp.wyszedł mi 592 gr.+ pakiet 190 gr.=712 gr,silnik Turnigy D 2826/6 2200 KV,śmigło 6×5.5 (pobór prądu 29A)pakiet 3s 2200 mah (waga 190 gr)daje od 12 -16 minut

ciągłej pracy pomijając szybowanie ,ogólnie miałem problem z wyważeniem w tej chwili po 7 – dmiu próbach wychodzi na 210 mmm od czoła modelu model lata idealnie jest przewidywalny bardzo zwrotny i szybki ale bez problemu można go zatrzymać  w miejscu choć na przodzie musiałem zostawić balast 35 gr a żeby nie zmieniać (ślicznego)mocowania kabinki która jest idealna (po małej przeróbce lekko ją podciąłem tu i tam i zainstalowałem magnesy  jak pogoda się poprawi to podeślę filmik z lotów na pokładzie kilerka wg. mnie ten egzemplarz jest idealny dla każdego dodatkowo zasyłam fotki i w ostatniej moje poprzednie zagi z turbiną (lekka porażka).

Dziękuje i pozdrawiam Kamil.

Kiler  w wykonaniu Krzysztofa z Chorzowa.

Pierwsza  konfiguracja:
Silnik C2822/25 KV1400 – 160W – SilverBlue
Śmigło GWS EP-9050 (9×5)
Serwo NewPower XL-9 – 9g
ESC – HW25A
Lipol- 2200, 3s

W takiej konfiguracji model był za wolny i kiepsko reagował na gaz.
Moment od silnika przy dużym śmigle 9″ był na tyle duży, że dało się to odczuć w sterowaniu.
Dało się latać ale dopiero w drugiej  konfiguracji kilera, model  nawiązuje lotem do swojej nazwy.

Druga konfiguracja:
Sunny Sky Angel Series A2208 2600KV
śmigło APC 5×4,5
Regulator 30A
pakiet bez zmian 2200 3s.

W połowie tego filmu jest oblot Kilera na nowym zestawie.

 

Kiler z nową kabinką Krzysztofa z Warszawy

IMG_3329

Setup jaki użyłem tym razem to
Pakiet 2200 3s
Reg redox 40a akurat taki miałem
Silnik ipower ibm 2210 1534kv
Śmigło 9×5 gws – śmigło okazało się zbyt miękkie
do takich obrotów więc zmieniłem na 9×5 APC
Serwa tp 9g

Model Michała z Wrocławia

k1 k5 k7

IMG_9782 IMG_9799 IMG_9836

Kiler lata z silnikiem o mocy 350W 1100kv
ze sportowym śmigłem 9×6 i
baterią 4s. Regulator 30A.

Model Kacpra z Gorzowa Wlkp.
Skrzydełko z centropłatem, przystosowane do lotów FPV.
Gotowy do lotu wazy 740 gr, a z kamera mobius 780 gr

20160221_192609_HDR  20160221_192707_HDR 20160221_192624_HDR

20160221_193033_HDR 20160221_193112_HDR 20160221_193057_HDR

Model w wykonaniu Łukasza z miejscowości Żnin

13451043_643436545811771_1740768910_n 13453946_643436495811776_388918173_n

Wyposażenie
Silnik D2826/10 1400 kv,
ESC 30 A,
serwa 9g,
Bateria 2200 mAh

…………..

…………………………..

………………………..

……………………………………………..


Opublikowane w modele latające, Opisy budowy | comments 24 komentarze »

24 komentarze

  1. telewizor Napisał:

    Za te pieniądze to duży szacun, choć delty lubią być szybkie.

  2. radek Napisał:

    mam ten model 🙂 świetnie lata, fajny do rekreacyjnego latania 🙂

  3. Arek Napisał:

    Napiszcie na jakim wyposażeniu latacie

  4. chomiq (admin) Napisał:

    Do tego modelu używałem 2 x serwa hxt 900, odbiornik Corona RP4S1, Silnik o ciągu min. 400 gram (konstrukcja własna z CD-ROMu -- masa silnika około 55 gram, 1200KV), Pakiet 3S 1350mAh 20C. Osobiście polecam 3S bo profil skrzydeł jest do takiego zasilania projektowany i lubi prędkość choć i powoli też można nim latać. Do sterowania modelem potrzebna jest funkcja miksera w nadajniku (V-Tail, Elevon) lub jeśli nadajnik jej nie posiada, należy zaopatrzyć się w mikser elektroniczny wpinany do odbiornika (koszt około 30-40zł). Mikser taki można kupić u producenta zestawu razem z modelem.

  5. Łukasz Napisał:

    Świetny model!
    Lata znakomicie -- idealny do doskonalenia umiejętności pilotowania i dobrej zabawy! Potrafi latać szybko, ale powoli też można powozić się po niebie. Ja latam na malutkim silniku 3F i regulatorze 12 A -- lata bardzo fajnie, nie za szybko ale i trochę poszaleć można!

  6. Paweł Wrocław Napisał:

    Konstrukcja Leona jest po prostu świetna. Model wystrzeliwuje w powietrze prawie pionowo. . .i zaczyna się zabawa,ale jaka! Ukłony dla Leona.

  7. Pastor Napisał:

    KILEREK pełen wypas ,tylko przy ostrym lataniu nawet serwo hs 55 pogubiło zęby, szukam mocniejszego.

  8. Dawid Napisał:

    Witam,

    Mieszkam w okolicach Krakowa i chętnie zająłbym się składaniem takiego modelu, jednak prosiłbym o jakieś szczegółowe informacje dotyczące m.in:
    -- gdzie zakupić elementy
    -- jaka aparatura
    -- na co zwracać uwagę

    i na koniec określenie ceny wszystkiego co jest potrzebne do latania. Jestem początkujący i chętnie złożył bym taki model z pomocą jakiegoś użytkownika z Krakowa. Z góry dziękuję za wszelkie informację i uwagi na maila. Kiedyś miałem tani model, ale skończył na drzewie. Nie chciał bym się ponownie zrazić do modelarstwa. Pozdrawiam Dawid.

  9. Leon Napisał:

    Witam !
    Artykuły modelarskie można kupić bezpośrednio w sklepach modelarskich.
    Albo za pośrednictwem Internetu, w sklepach Internetowych
    lub portalach aukcyjnych np. Allegro.
    Adresy sklepów Internetowych znajdziesz
    na naszej stronie w zakładce LINKI.
    Aparaturę musisz wybrać sam, według swoich
    upodobań, preferencji, i zasobności portfela.
    Koniecznie nawiąż kontakt z modelarzami ze swoich okolic.
    Jak weźmiesz kilka aparatur do ręki i dowiesz się „co z czym się je”.
    To będziesz mógł na spokojnie podjąć decyzje.
    Model możesz zbudować sam, ale nie powinieneś go sam oblatywać.
    W modelarstwie lotniczym błędy kończą się kraksą.
    Dla tego tak łatwo jest się zniechęcić początkującym modelarzom.
    Życzę wytrwałości w pokonywanie niepowodzeń.
    Wszyscy modelarze przez to przechodzili.
    Pozdrawiam
    Leon

  10. Bartek Napisał:

    Witam
    Niedługo chciałbym oblecieć moje skrzydło ale mam problem z zaprogramowaniem mojej aparatury. Mam turnigy 9x. Nie wiem do których kanałów podpiąć serwa i jak dokładnie tego flaperona. Aparaturę mam niedługo i to jest moja pierwsza programowalna i jeszcze nie wiem co i jak dokładnie z nią.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Bartek

  11. Leon Napisał:

    Witam !
    Może ten film instruktarzowy ci pomoże?
    http://www.youtube.com/watch?v=-MhRL-rdrkg&feature=related

  12. Adrian Napisał:

    Witam
    Chciałbym kupić to skrzydełko, tylko na allegro nie go nie ma a gdzie indziej nie mogę znaleźć, czy jest ono jeszcze osiągalne ?

  13. Leon Napisał:

    Witam !
    Adrian -- odbierz poczte, wysłałem ci odpowiedz na twoje pytanie.
    Pozdrawiam
    Leon

  14. adam Napisał:

    czy modelnik moze latac jako szybowiec czy musi byc wyposazony w silnik i czy moze byc to silnik szczotkowy

  15. chomiq (admin) Napisał:

    Cześć Adam, tak model może latać jako szybowiec, ale należy pamiętać o jego poprawnym wyważeniu (tak jak model z silnikiem). Polecam zamontowanie haka i „wystrzeliwanie modelu z holu” w górę tak jak strzela się szybowcami z gumowego holu (conajmniej 10m gumy + 50m żyłki lub lepiej linki zakończonej taśmą lub spadachronem).

    Silniki szczotkowe są już raczej niestosowane ze względu na mniejszą sprawność i większą wagę w stosunku do silników bezszczotkowych (3f), a cena jest taka sama lub nawet mniejsza w ej chwili. Jeśli jednak masz taki silnik i regulator do niego, to możesz użyć silnika klasy 400 8,4V + śmigło Guintera (chyba 6x4) i pakiet co najmniej 9,6V 1100mAh NiMh lub lepiej lżejszy i pojemniejszy Li-Po. Jeśli model nie będzie za ciężki to poleci 🙂

  16. Mateusz Napisał:

    Gdzie można kupić ten model?Na allegro go nie ma.

  17. Kamil (admin) Napisał:

    cześć, zobacz tutaj: http://allegro.pl/kiler-latajace-skrzydelko-skrzydlo-rc-i2327088795.html

  18. Andre 86 Napisał:

    Super skrzydelka,ja mam dwa,
    latam nimi juz dwa sezony,teraz zostaly na nowo oklejone,sa jak nowe,mysle ze do nauki latania sa wspaniale,nie boja sie krecikow
    Pozdrawiam wykonawce tych skrzydelek
    Andre

  19. aniolg Napisał:

    Cześć szukam takiego skrzydełka pod loty FPV
    rozpiętość ok 2000-2600 jest szansa na wycięcie takiego skrzydła ?
    Pozdrawiam
    Piotr.

  20. Leon Napisał:

    Cześć !

    Taka możliwość istnieje.
    Odpowiedz wysłałem na majla.

    Pozdrawiam
    Leon

  21. Filip Napisał:

    Witam serdecznie,
    Z tego co się orientuję to ma Pan na sprzedaż gotowe skrzydła w kilku rodzajach, wymiarach. Mógłbym prosić o wymiary oferowanych skrzydełek oraz cenę i co taki zestaw zawiera.
    Pozdrawiam i czekam na odp.

  22. Leon Napisał:

    Witam !
    Obecnie dysponuję dwoma skrzydłami.
    Dokładny opis wysłałem pocztą.
    Pozdrawiam
    Leon

  23. kaz49 Napisał:

    Witam.W zasadzie powtórze to co wyżej: z tego co się orjętuje to ma Pan na sprzedaż gotowe skrzydła w kilku rodzajach,wymiarach.Mógłbym prosić owymiary oraz cene zestawu.
    Pozdrawiam-Kazimierz

  24. Leon Napisał:

    Witam !

    Odpowiedz wysłałem na adres prywatny.
    Mój adres do korespondencji
    leon@interia.eu
    Proszę kolegów modelarzy o przesyłanie wszelkich zapytań na ten adres.
    Dzięki temu opis budowy Kilera nie zamieni się w giełdę.

    Pozdrawiam
    Leon